Per treballar tenint en compte els seus interessos i les seves inquietuds es va creure necessari fer-ho a partir d’assemblees. Aquestes assemblees permetien organitzar-se, resoldre dubtes, tenir debats sobre diferents opinions, reflexionar i arribar a acords entre tots i totes.
La nostra intenció va ser que el nostre treball fos participatiu, diferenciat i significatiu.
L’alumnat va decidir realitzar grups de treballs de diferents nivells per fer-ho de forma cooperativa. A partir d’un mapa conceptual sobre el treball d’una revista els i les alumnes es van autogestionar la repartició de les tasques a fer, tenint en compte la pròpia estructura: entrevista, jocs… Per tant, es van pactar les diferents tasques i responsabilitats: redacció, publicitat, correcció… Tot això, per aconseguir el resultat final de l’elaboració d’una revista dedicada a l’educació emocional.
Com es podia fer per endinsar-los al món de la revista i les emocions? La introducció del tema es començaria a partir de la troballa d’un element significatiu per l’alumnat, la llàntia. A més, es dedicaria un espai d’exposició de diferents revistes que permetria a l’alumnat fer un anàlisi més profund. També s’organitzaria la visita d’una mare que col·labora en la revista local explicant el paper de les diferents persones que hi intervenen. Això permetria dedicar un espai a fer-li diferents preguntes i resoldre dubtes.
Com podíem implicar-los? Els i les alumnes van treballar la creativitat a partir de la imaginació, les arts plàstiques i les diferents eines digitals.
En finalitzar, el projecte es valorarien a partir de determinades rúbriques d’avaluació i un diari digital d’aula sobre tot el que s’ha fet.