COM FEM L’AVALUACIÓ?
L’avaluació dels ambients és contínua i positiva, és a dir, parteix de les capacitats del nen/a, no de les seves mancances. Dins d’aquest context, el/la mestre/a realitza una observació directe dels alumnes i de les tasques que aquests realitzen.
El mestre/a també obté informació dels aprenentatges dels alumnes dins l’ ambient a partir d’ una reflexió conjunta on els nens i nenes expressen com s’han sentit, quines tasques els han agradat més, quins dubtes o problemes els han sorgit…
Paral·lelament, dins de cada ambient, cada mestre/a realitza una reflexió de les coses que funcionen i de les que no en aquest. D’aquesta manera, s’aniran efectuant canvis per tal de millorar –lo i ,conseqüentment, millorar l’aprenentatge dels alumnes.
CANVIS I MILLORES DE CARA AL CURS SEGÜENT:
Seria positiu que els alumnes realitzessin una petita autoavaluació al final de cada ambient. Aquesta es podria realitzar al final de cada sessió i els alumnes podrien expressar la seva opinió sobre l’ambient i les tasques que ha realitzat aquell dia. Actualment podríem dir que realitzem un petit treball d’autoavaluació al final de cada sessió, però el poc temps fa que sigui molt reduït .
Un exemple de autoavaluació podria ser a base de preguntes : Com t’has sentit? Què t’ha agradat més? Què no t’ha agradat? Has tingut algun problema?….O també a partir de activitats més visuals com ara l’activitat del “Semàfor”, en el qual els alumnes disposen d’ un semàfor amb 3 colors (verd, groc, vermell) i expressen la seva opinió de l’ambient amb els colors d’aquests ( Verd- Molt bé, Groc -Bé, Vermell- Regular).