PROJECTE AULA OBERTA : “NO COMPRIS, ADOPTA’M”

Punt de partida:

L’aula Oberta de 4t d’ESO és un grup de 12 alumnes amb diversificació curricular i molt diferents entre ells. Es dedicaran 4 hores fixes al seu horari a la setmana ( de les 20 hores lectives que fan al centre) perquè treballin en un projecte a triar lliurement durant el tercer trimestre. Aquestes hores agafen 1 hora de català, 1hora de castellà , 1h de matemàtiques i 1 hora de FOL/tutoria.

Proposta al grup de que triin un tema per treballar en forma de projecte, a poder ser que tingui alguna acció prosocial.

Hi ha pluja d’idees i molt discussió. Finalment queda consensuat el tema relacionat amb les protectores d’animals i es creen 3 comissions: recerca d’informació, enquestes d’opinió i activitats per la recaptació de diners ( es preveu alguna visita a les protectores).

Definició producte final:

Se’ls demana que els reptes siguin reals i variats. S’acorda:

  • Rètol publicitari
  • Tríptic informatiu que es portarà a la revista del centre.
  • Visita protectores, on es farà un reportatge en castellà o bilingua
  • Falca publicitària que es portarà a Ràdio Roda.

Gestió de l’aula i metodologia:

S’ha constituït comissions de treball per repartir les tasques que s’han llistat i descrit entre tots. Els alumnes han fet ells els grups

S’ha hagut de portar a terme activitats fora l’horari lectiu ( patis, tardes)

S’han fet moltes sortides per conèixer la realitat en primera mà: protectora de Gurb, servei  veterinari d’adopció a Manlleu i a Torelló. Visites a Ràdio Roda per acordar com fer la falca.

Procés d’implementació:

Es pot fer  el seguiment del procés mitjançant el llibre de registre diari que fa l’alumne

Per tal d’implementar el projecte els alumnes han anat a les aules a fer enquestes i a penjar el seu díptic.

També s’ha publicitat al centre i gestionat la recollida de taps d’ampolla per quan es vagi a les protectores ( aquestes són un punt de recollida per poder aportar diners a les protectores)

Comunicació projecte final

Els productes finals han anat dirigits a la població en general i les famílies hi tenen accés.

Ràdio Roda: s’ha elaborat la falca i s’ha anat a gravar a Ràdio Roda

Web Institut:

Rètol

Tríptic

Àudio de la falca

Bloc d’Aula Oberta: un dels 3 documentals ( visita a la protectora)

Revista Institut: Buidat estadístic de les enquestes. No s’ha pogut incloure a l’edició.

Avaluació:

Autoavaluació

Coavaluació

Rúbrica seguiment i de producte final

Registre diari dels alumnes

Aspectes transversals:

Competència digital

Competència lingüística

Competència matemàtica

Creativitat i iniciativa personal

Rol de les famílies:

Han participat en les sortides a les protectores acompanyant als alumnes i al professor.

Elaboració de productes alimentaris per vendre les hores de pati.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *