El producte final dels ambients realitzats respondria al fet de treballar les capacitats d’Educació infantil adients a cada ambient, de manera que no en quedés cap sense treballar. També es desenvolupen una colla de conceptes bàsics, científics, matemàtics, .Per altra banda, es potencia el desenvolupament del pensament, de la imaginació, de la creació, la descoberta, etc.
Dins del treball per ambients, es treballa molt el desenvolupament social i individual dels alumnes. Els nens juguen, experimenten, investiguen, aprenen i es treballen valors com el respecte, l’ ajuda, la cooperació, l’ intercanvi de propostes, el posar-se d’ acord…
Els reptes que se’ls planteja en alguns ambients, són reals i tenen a veure amb els materials que tenen al seu abast. A partir de la realització d’aquests, es pot treballar la imaginació i el raonament dels nens i nenes, juntament amb l’ intercanvi d’opinions entre ells.
En altres ambients, per exemple , el d’art, el producte final, juntament amb els esmentats anteriorment, es centraria en el treball plàstic que fan els alumnes. Al final de cada “roda”, és a dir, després de 4 sessions seguides de l’ambient, els alumnes es poden endur els treballs realitzats a casa, la qual cosa els encanta.
Totes les conclusions en base als aprenentatges que fan els alumnes, les relacions que estableixen, les opinions que intercanvien i els possibles conflictes que hagin pogut sortir, son captats per el docent i per la seva observació .A més a més, al final de cada sessió , en el moment de reflexió en grup, el mestre/a recopila tota la informació necessària com a avaluació.