COM HO PORTEM A LA PRÀCTICA?

ESPAIS:

Un dels principals problemes amb el que ens hem trobat ha estat en la distribució dels ambients a l’escola. Les classes on es realitzen els ambients estan repartides entre el pis de dant i el de baix, la qual cosa obliga a haver-hi algun mestre que sempre acompanyi els alumnes de P-3, P-4 i P-5 a l’aula que els hi toca treballar.

El fet de fer els ambients a les aules ordinàries on hi ha els cursos de P-3, P-4, P-5, l’aula de reforç i l’aula de psicomotricitat, ens obliga a posar i treure els ambients abans i després de cada una de les sessions. Aquest fet provoca una pèrdua de temps per el docent i un problema d’espais a l’hora de guardar tots els materials a l’aula.

GRUPS HETEROGENIS

Valorem molt positivament el fet de tenir grups reduïts de diferents edats treballant junts en un mateix ambient ja que es poden ajudar, interactuar, treballar, jugar, aprendre entre ells. La llibertat de poder moure’s als  racons de la classe on hi ha diferents propostes també agrada molt als nens. El número reduït d’ alumnes dins de cada grup també facilita l’observació directa i el procés d’ aprenentatge de cada un d’ ells i l’avaluació. També fa que hi hagi tranquil·litat a l’ ambient i hi hagi poca conflictivitat.

MATERIAL

Durant el treball realitzat en els ambients, hem observat que era molt important que a cada sessió els materials s’ anessin renovant i variant, introduint noves activitats a cada sessió. A part, hem trobat interessant el fet de introduir  algun repte a l’ inici de la sessió , per no caure en la mateixa rutina i per motivar més els nens. Es important que els nens i nenes  trobin coses noves per experimentar i jugar, per tal que un nou dia dins l’ambient esdevingui un nova experiència d’aprenentatge.

CANVIS I MILLORES DE CARA AL CURS SEGÜENT:

En general, de cara el curs vinent seria interessant adquirir nous materials per cada un dels ambients, per tal de facilitar la creació de propostes diferents i innovadores.

Pel que fa a l’ ambient de la natura, potser seria bo disposar d’un tros d’ hort per plantar cigrons, llenties, mongetes i veure el procés de creixement o per fer alguna altra activitat. Durant aquest curs, hem realitzat algunes visites a l’hort per regar o plantar maduixeres i ha funcionat molt bé entre els alumnes.

Pel que fa a l’ ambient de llums i ombres,  caldria comprar més taules de llum i un mirall portàtil, ja que son dues activitats que han tingut molt èxit i motiven molt als alumnes.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *