AUTOAVALUACIÓ
Primerament les investigadors (els alumnes de tercer) abans de fer la gimcana, varen dissenyar unes rúbriques. Per ells aquestes rúbriques els ajudaven a organitzar-se i a realitzar cadascú millor les seves funcions de manera que l’explicació i l’actuació fos el més adequada i entenedora pel públic a qui anava dirigida.
Un cop feta la gimcana cada grup s’avaluaven com a grup i de manera individual (els seus compromisos personals)
Per fer-ho es van agrupar i entre tots de manera cooperativa van parlar, pensar i acordar com valoraven la seva actuació en la gimcana.
COAVALUACIÓ
Per fer la coavaluació, els participants (els alumnes de segon curs ) es van agrupar segons els grup en que havien participat a la gimcana.
Aquests grups de manera cooperativa van pensar, parlar i acordar entre tots com valoraven cada ítem.
Per tal de que tots els investigadors tinguessin una valoració i que no cada grup de participants hagués d’avaluar tants grups d’investigadors, el que es va acordar va ser que Cada grup de la gimcana els esportistes, metges,,,,avaluaria el grup d’investigadors del primer lloc on van començar la gimcana .
RETORN DE LA AVALUACIÓ
Aquesta avaluació no tindria sentit si tant sols es quedés en el paper ja que els investigadors no sabrien que els hi havia semblat i com ho havien viscut els participants aquella activitat i que els calia millorar com a investigadors per la pròxima vegada . Per tant, calia un retorn.
Per fer aquest retorn, una mestra de l’equip impulsor va acordar una franja horària amb les tutores per poder-ho fer.
Aquest retorn consistia en trobar-se el grup de participants amb el grup d’investigadors que havien avaluat. Una vegada junts , els explicaven quina havia estat la seva valoració. Els investigadors ho van acceptar la valoració i si ho creien convenient feien alguns matisos per fer alguns aclariments de la mateixa manera que els participants , si era el cas, també feien els aclariments convenients.