Cloenda del projecte que no s’aturi el cervell: Jornada de jocs a la residència d’avis

El passat dimarts 5 de juny , per tancar el projecte vàrem organitzar una jornada molt especial. Ens vàrem desplaçar tots els i les alumnes de 1r ESO  a la residència d’avis. La cloenda va consistir en passar dues hores llargues jugant amb els jocs matemàtics dissenyats per els alumnes per  tal d’ajudar als avis a preservar la memòria. Es va fer un tastet de tots els jocs!!

Aquest intercanvi d’experiències i de generacions van posar de manifest que és molt important saber per a què es fan les coses i per a quí ( destinatari), ja que els alumnes es van adonar que no havien pensat prou o aprofundit en saber de quina generació eren els avis, tot i sabent l’edad. Algunes de les qüestions/preguntes dels jocs estaben descontextualitzades, tot i ser encertades.

Va ser molt emocionant veure com els alumnes guiaven, feien jugar els avis, com facilitaven eines i recursos improvitzats per fer front a les demandes i necessitats dels avis. Recordem que hi havia avis de molt avançada edad, tenien de mitjana 88 anys, i molts en tenien més de 90.

Tot i així els alumnes van demostrar una maduresa molt gran, van saber crear un clima de confiança que els avis van agrair moltíssim. De fet, a l’hora de marxar ens van fer saber que voldríen que tornessim a repetir la visita, ja que els havien fet molt feliços. Fins i tot, va haver-hi grups que van regalar els jocs a la residència per poder-hi jugar algun altre dia.

Tot plegat va ser una creació de moltes emocions, totes elles positives. Alumnes, professors, acompanyants i avis recordarem aquest moment tota la vida. Recomanem una experiència com la que hem viscut nosaltres.

Us deixem amb unes imatges que parlen per si soles.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *