Les mestres vam valorar quin tipus de música podria ser la més adient pels nens i nenes d’educació infantil. Finalment, vam escollir la música africana perquè és una música amb molta percussió i fàcil d’apropar als nostres alumnes.
L’equip de mestres hem treballat el projecte a partir de les diferents metodologies pròpies d’infantil: ambients, tallers, sortides, festes… i tenint presents totes les àrees del currículum.
COM ENS ORGANITZEM?
Partim de la visualització d’un vídeo relacionat amb la cultura africana, i al llarg del projecte tenim present la festa de fi de curs i d’aquí ens sorgeixen les propostes següents:
Ambients:
Es fan tres ambients de quatre sessions on es barregen els nens i nenes de tot el cicle. Els ambients estan relacionats, en aquest cas, amb l’Àfrica.
- Ambient de cereals
- Ambient de creativitat i jocs africans
- Ambient de música africana
Tallers:
Es van relacionar els tallers amb carnestoltes. Se’n van fer dos amb tots els nens i nenes del cicle barrejats.
- Taller de collarets: s’elaboren complements per la disfressa de la festa de Carnestoltes i per la festa de final de curs.
- Taller de maquillatge: pintem les cares dels nens i les nens d’animals africans i maquillatge ètnic.
Sortides:
- Al forn de pa del poble, relacionada amb l’ambient del pa.
- A l’Auditori de Barcelona per veure l’espectacle Ma, me, mi,… Mozart.
Activitats a l’escola:
- Vam gaudir d’un CERCLE DE PERCUSSIÓ amb instruments africans portat a terme per Jordi Vinyoles, a nivell de cicle.
- Activitat de PERCUSSIÓ CORPORAL, a nivell d’escola, amb en Santi Serratosa.
Festes:
- Carnestoltes
- Fi de curs