DESCOBRIM LA CARPETA D’APRENENTATGE

Aquest curs els mestres de l’escola ens hem proposat elaborar una carpeta d’aprenentatge,  que de moment s’implementarà a P3 i a 4t.

L’objectiu és aconseguir que els alumnes puguin documentar i avaluar el seu propi procés d’aprenentatge, és a dir, la carpeta els ha de permetre recollir evidències del que aprenen i  de com ho fan.

Per aconseguir-ho, és imprescindible aturar-se en diferents moments durant el procés de recerca per poder reflexionar sobre el que hem après i continuar avançant.

En el cas de P3, per tal de poder reflectir l’evolució que van fent els infants, es fa un recull del que els alumnes van aprenent en diferents moments. La mestra ajuda formulant-los  preguntes concretes que facilitin l’explicació del que han après i reflexionin sobre el treball que s’està realitzant. Per tant, no totes les carpetes són iguals, ja que cada alumne ha   decidit com volia reflectir allò que ha après ( a través d’un dibuix, d’una foto, d’un escrit de la mestra,…).

En el cas dels alumnes de 4t, la carpeta d’aprenentatge incorpora l’objectiu de reflexionar   sobre com estan vivint emocionalment les diferents experiències que els està proporcionant el projecte.

En la seva realització s’han dut a terme diferents tipus d’activitats i diferents tipus d’agrupacions:

  • Tasques individuals en les que els infants han fet sols el procés de reflexió. En ocasions, posteriorment s’ha fet una posada en comú per compartir les aportacions fetes pels companys.
  • Tasques en petit grup de manera que els infants han hagut de conversar entre ells i compartir les seves reflexions per tal de recollir-les després en un document compartit.
  • Tasques en gran grup, en les que els infants han compartit les seves aportacions i conjuntament s’ha reflexionat sobre el procés seguit en la sessió i els aprenentatges adquirits.

Tenint en compte que ens iniciem en aquest eina avaluativa, acompanyem als infants plantejant-los preguntes que ajuden a fer el procés de reflexió, però la intenció és  que la carpeta d’aprenentatge pugui ser més lliure i que els alumnes puguin escollir de quina manera volen deixar constància del que estan treballant en el projecte i del que estan aprenent. Per tant, han de tenir recursos suficients i saber triar els més idonis a cada circumstància d’aprenentatge.

https://photos.google.com/u/2/share/AF1QipNK3SzLTfAFTSNgE6epZYap0ig2yp6uG6j_VBNS25VcIOn8vZguHcZVBWILxwPp3g/photo/AF1QipPQm4uQEib5Bc9_2g1E2eKsMknQwFBF1FHBQMaM?key=bU1yS0tkdk5hQ0dtUkZNUjNTb2c3bUFWTk83MVNB

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *