Implementació

El treball s’inicia seguint el full de ruta proposat pel programa CuEme del projecte de la cooperativa.

La planificació del treball està distribuida per trimestres amb unes tasques definides  per cada mes de l’any.

El primer trimestre es fa la presentació del projecte al Consell Escolar i a la Comunitat Educativa. Seguidament es dóna d’alta a la comunitat virtual.

El primer pas és la constitució de la cooperativa, amb tasques com elecció del nom, tria de l’equip directiu, elecció de departaments, actes de constitució, estatuts, estudi de mercat, etc.

Per a la constitució de l’empresa es duen a terme diferents tallers, xerrades i sortides. Es visita una cooperativa real, es sol·licita finançament al banc, i es crea la imatge de la cooperativa dissenyant diferents prototips de logos, amb el suport extern de l’Escola d’Art. Finalment es fa difusió en el mitjans de comunicació locals del projecte.

Amb les tasques descrites  s’observa que la metodologia de treball es totalment en un entorn real, fent que els alumnes adquireixin la competència d’autonomia, aprendre a aprendre, etc.

Durant el segon trimestre es fa l’elecció del producte, s’elaboren els productes, l’etiquetatge i l’embassat.

Finalment, el tercer trimestre es continua produïnt i es fa la preparació de la venda (permis de venda, publicitat, repartiment de tasque, balanç i responsabilitat social).

Per acabar, és al juny quan es fa l’anàlisi de resultats comptables, la memòria d’activitats i la valoració final. Per a venda, els alumnes han hagut de sol.licitar a l’OPE la parada al mercat i la col.laboració de l’ajuntament.

Un 10% dels diners guanyats en la venda dels productes de la cooperativa van destinats a una obra social que escullen ells mateixos.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *