Un cop hem tingut els grups fets i els rols assignats, hem començat el treball del projecte. Als alumnes els hem dit que si volen un Skatepark al poble, cal que presentin un projecte a l’ajuntament, ha de ser real, però no tots han de ser iguals. La nostra idea és que sigui un projecte molt obert per veure com es desenvolupen els alumnes. Per ajudar a organitzar-se, en acabar cada sessió, cada grup ha d’omplir el seu diari d’equip, on ha d’explicar, breument, què han fet bé, què cal millorar i les tasques per la següent sessió.
Després de tres sessions hem observat que la majoria de grups feien cerques a internet sense un objectiu clar, tot i que alguns ja començaven a parlar sobre pressupostos i ubicació. Això ens ha fet replentejar la consigna inicial i hem vist la necessitat de crear una rúbrica per tal que l’alumnat sàpiga ben bé de què se l’avaluarà i que els ajudi a encaminar la seva recerca. Amb aquest canvi hem vist una millora en el treball que estan portant a terme.
Tot i que la rúbrica ha funcionat molt bé, de cara a un proper projecte, creiem que s’ha de presentar a l’inici del treball i consensuar-la amb els alumnes, ja que d’aquesta manera ells són molt més conscients dels criteris d’avaluació.
Rúbrica d’autoavaluació