Abans de començar a treballar, per fer que tots se sentin una part important del grup, hem de distribuir les funcions. Els nens comencen a conèixer aquesta metodologia ja que l’hem utilitzat en algun moment a l’escola. Les diferents funcions del grups cooperatius són: secretari, portaveu, coordinador i material. Deixem llibertat a cada grup perquè es distribueixi els rols, segons les habilitats i capacitats de cada alumne.
Ens ha sorprès gratament que tots els alumnes han escollit la funció que es veuen capaços de poder portar a terme i que aquesta la valoren positivament, ja que es senten còmodes treballant-hi i saben que, respectant els rols, el grup funciona millor.
Reflexionant sobre aquest procés, ens hem adonat que el fet d’utilitzar una mateixa metodologia en diferents moments i àrees de l’escola, facilita el treball i el fa més profitós i fàcil. Tot i que al llarg del curs ja hem anat treballant amb grups cooperatius i veiem els seus avantatges, ens animem a que formi part del dia a dia de l’escola?
Mural amb els càrrecs i les tasques dels grups cooperatius.