A partir de la situació inicial del nostre projecte sota el títol “De la novel.la al llenguatge audiovisual!”, l’alumnat buscarà i gestionarà com vol que sigui el seu producte final, i és obvi que hi haurà molta diversitat en el producte ja que tenim diferents grups.
Hem organitzat el projecte en tres fases:
Fase de presentació i recerca d’informació (1r trimestre)
- Presentació de l’optativa: organització, metodologia, activitats a realitzar i fases i, criteris d’avaluació.
- Desenvolupament de l’activitat a l’entorn de la lectura de la novel·la/conte: fer recerca d’autors, temàtiques, interessos literaris per acabar escollint una novel·la que els vingui de gust. Lectura de la novel·la per part de tot el grup.
- Elaboració dels documents de treball: resum del llibre, adaptació a guió literari, storyboard, guió tècnic, desglossament…
- Familiaritzar-se i documentar-se sobre el llenguatge del món de la producció audiovisual: fases de pre-producció, producció, post-producció i distribució.
- Rúbriques de coavaluació i autoavaluació.
- Entregar la primera part de la carpeta d’aprenentatge amb els documents anteriorment citats i les activitats proposades.
Fase de desenvolupament (2n trimestre)
- Identificació dels documents necessaris per la gravació.
- Elaboració dels documents de producció: Pressupost estimat, calendarització i ordres de gravació.
- Fer el càsting d’actors, recerca del material, atrezzo i localitzacions necessàries.
- Gravació.
- Rúbriques de coavaluació i autoavaluació.
- Entregar la segona part de la carpeta d’aprenentatge amb els documents anteriorment citats i les activitats proposades.
Fase d’execució i presentació (3r trimestre)
- Selecció de la música, de l’estètica del vídeo…
- Tasques de post-producció del curtmetratge.
- Difusió del vídeo: tràiler, xarxes socials distribució del curtmetratge: canals, concursos.
- Exposició i presentació del seu curtmetratge a l’aula.
- Rúbriques de coavaluació i autoavaluació.
Entregar la tercera part de la carpeta d’aprenentatge amb els documents anteriorment citats i les activitats proposades i el curtmetratge acabat.