Les trobades que fem els mestres de l’escola Josep maria Xandri a les hores de Xarxa de competències és per debatre i buscar la manera òptima per fer un treball més competencial.
Des de l’escola s’ha iniciat el “treball per caixes” i, durant aquest curs, els i les mestres hem de decidir i posar en comú com ha de ser aquesta metodologia.
Els punts en comú que hem pactat són els següents:
A nivell “d’intenció” o de l’objectiu de les “caixes temàtiques”:
- Han de ser competencials
- Interdisciplinàries
- On es fomenti les intel·ligències múltiples
- On l’alumne pugui arribar al màxim de les seves possibilitats
- On l’alumne ha de ser capaç de poder-les realitzar de forma autònoma i, si es planteja algun dubte, poder-lo resoldre amb l’ajuda d’un company
A nivell d’organització i tenir en compte dels mestres:
- On es treballin les competències i/o continguts claus que no s’hagin treballat en altres metodologies de treball (projectes, lliure circulació o tallers).
- Han de tenir una estructura semblant
- Han d’incorporar eines d’avaluació, autoavaluació i/o coavaluació
- La ràtio d’alumnes ha de ser enter 10 i 15 alumnes per mestre per fer un bon acompanyament
A partir d’aquests “imprescindibles” ens hem posat el repte de crear-ne alguna pel curs vinent.