PLANIFICACIÓ

PLANIFICACIÓ/DESCRIPCIÓ

Des del Departament d’Ensenyament va arribar una proposta de Projecte Educatiu d’Adopció de Monuments que va semblar molt interessant. Aquesta proposta es basa en la idea de l’apadrinament o adopció d’un element patrimoni per part dels centres educatius del poble, la qual cosa comporta donar-li valor i aprofundir en el seu coneixement des del punt de vista, històric, artístic, cultural i natural i alhora fer que arribi a la comunitat i entorn de l’escola. L’escola va proposar aquest idea en un consell municipal celebrat el curs passat i els centres educatius del poble es van afegir a participar d’aquest projecte. Aquest programa requereix, per part dels centres, realitzar una sèrie d’activitats entorn de l’element patrimonial escollit, en el marc de les programacions curriculars i accions de recerca interdisciplinària.

El lloc d’apadrinament ha estat Sant Martí de Riudeperes ja que és el nucli on va néixer el nostre poble. El desenvolupament d’aquest projecte el duen a terme principalment els grups de 4t., 5è. i 6è. Els alumnes de 4t. realitzen aquest projecte des de l’àmbit de Coneixement de medi.

A 4t es va començar el curs tot fent un treball de recerca per tal de conèixer la seva història, l’indret on s’ubica, què l’envolta,… Primerament es van desplaçar a St. Martí de Riudeperes i distribuïts en grups els alumnes van fer una recerca d’informació: de l’interior i l’exterior de l’edifici, de la flora i la fauna.

A Cicle Superior es va plantejar diferent. Primerament es va fer un treball de recerca d’informació demanant a casa i consultant llibres i Internet. La sortida a l’esglèsia es va fer com a cloenda del projecte. Es va situar l’església en el context històric i a partir d’aquí vam poder conèixer l’Edat Mitjana i els estils arquitectònics de l’època: romànic i gòtic.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *