Metodologia Heurom Revista Científica

Ens vam reunir en assemblea amb tots els alumnes de l’escola.

Vam decidir treballar els temes per grup classe i cada subtema en petits grups.

Es van fer uns tres grups per aula a primària i tot el grup per EI, hi havia un responsable de recollir el material i tenir-lo centralitzat.

Es van utilitzar tres sessions de treball (2 hores cada sessió), 2 sessions posada en comú a l’aula i una última en la que cada grup classe explicava la tasca feta per mitjà d’una presentació

Hi havia dues intencions marcades:

  • donar a conèixer el tema treballat a l’aula de forma efectiva i que tota l’escola s’assabentés del què s’havia après.
  • és implicar a tot l’alumnat amb  el disseny de la revista i sobretot fomentar l’autonomia.

Per la recerca vam fer servir diferents metodologies, fonts d’informació (revistes diverses) i experts externs. Aquesta recerca era recollida a través d’escrits i resums de les xerrades fetes i de la informació recollida.

Els espais utilitzats van ser bàsicament les aules i per les assembles l’aula dels mitjans. Vam anar fent assembles on sorgien dubtes i idees per continuar treballant i seguir amb la tasca encomanada.

Es va fer una valoració final amb cada grup classe, utilitzant les rúbriques creades de presentació i de treball en grup, així com el debat propi de tutoria.

Vam tenir dificultats tècniques per crear la revista amb el programari de l’escola. El vam haver de passar dos cops, se’ls fa carregós i les mestres van haver molt més suport del previst.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *