Un cop triat el tema, es fa una pluja d’idees on es formula una gran pregunta. Per poder respondre aquesta pregunta cal investigar diversos aspectes sobre el tema.
A partir d’aquí es treballa de diferents maneres:
- En gran grup fent conversa i decidint com treballarem per poder respondre la pregunta. Aquí apareixen idees i hipòtesis que caldrà aprofundir-hi.
- Treball per parelles, buscar informació a l’ordinador. Es comparteix la informació amb la resta de la classe.
- Es distribueix la classe en grups cooperatius. Cada grup es distribueix els rols: portaveu, secretari, moderador i encarregat de material.
- Grups d’experts.
- Treball individual.
Després de cada investigació , cada grup fa una exposició oral a la resta de la classe del treball realitzat i se’n treuen conclusions col·lectives.
D’on traiem la informació?
- Llibres del Bibliobús.
- Material que porten els alumnes.
- Informació aconseguida juntament amb els pares.
- Pàgines web, vídeos.
- Revistes, contes, llegendes.
- Xerrades d’experts
- Explicació per part dels alumnes d’un nivell a un altre. Per exemple, els alumnes de p5, que treballaven l’interior de la Terra, van fer una xerrada als alumnes de 3r que treballaven els planetes del sistema solar i tenien dubtes sobre el nostre planeta.
- Sortides per aconseguir informació a través de l’observació directa.
Àrees treballades:
- Llengua catalana
- Llengua castellana
- Llengua anglesa
- Matemàtiques
- Plàstica
- Música a Educació Infantil