PLANIFICACIÓ – ESCOLA TERRA NOSTRA

Tal com us hem explicat en la presentació de l’equip impulsor, és el segon any que estem participant en la xarxa de competències. Tenint present les diferents reflexions i valoracions que vàrem recollir el curs passat, tot el grup impulsor hem valorat i acordat els següents canvis en el treball per projectes:

  • La durada del projecte: es portarà a terme entre el primer i segon trimestre.
  • L’horari: aquest curs, tots els alumnes de CI, CM i CS,  cada dijous de 9h a 11h impartim el treball per projectes.
  • Els mestres: sempre hi ha dos/tres mestres dins aula.
  • La metodologia: ens basem molt en el treball cooperatiu, grups heterogenis.
  • Coordinacions: normalment un cop per setmana ens coordinem tots els mestres implicats en el projecte.

El nostre projecte es titula “EL PATI DELS NOSTRES SOMNIS”. Ha sorgit  degut a què el curs passat ens vàrem adonar que els nens i nenes a l’hora del pati sempre acabaven jugant a futbol o parlant entre ells i no hi havia un pati gaire dinàmic i divers. Creiem que és un projecte que no parteix  tan dels interessos de l’escola sinó com d’una necessitat que hem observat per tal de poder millorar un espai comú i que se’l sentin més seu. Dit d’una altra manera, els nens i nenes es motivaran tot fent un servei a l’escola que quedarà allà perquè tots els seus companys i companyes en puguin treure profit.

L’objectiu del nostre projecte és canviar les dinàmiques de joc, millorar i “reformar” el pati perquè tots els alumnes en puguin gaudir, s’ho passin bé i  no acabin jugant sempre el mateix.

També dir que abans de començar a impartir el projecte amb els alumnes, tots els mestres implicats ens hem trobat per tal de consensuar diferents aspectes com:  els objectius que volem treballar, com avaluarem, què volem que sàpiguen els nens de cada cicle i quines  àrees seran les implicades.

Amb aquest projecte pretenem: donar molt protagonisme a l’alumnat, potenciar alumnes actius, creatius i reflexius, canviar el rol del mestre, potenciar el treball cooperatiu, avaluar per construir, potenciar l’experimentació,  la descoberta i descobrir conjuntament (mestre-alumne).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *