Per on comencem?

El tema sorgeix de les converses que es tenen normalment a l’aula en les quals la preocupació pel maltractament que pateixen els animals per part dels humans és molt recurrent. Els capfiquen les curses de braus, l’abandonament de les mascotes, l’ús de vestuari humà per mascotes, la situació dels animals a les granges, la mutilació de banyes, cues, orelles…
Davant d’aquest interès es proposa una visita al Centre d’Atenció d’Animals Domèstics del Maresme (CAAD) que hi ha a Argentona.

Presentació Escola Francesc Macià, d’Òrrius

Som l’escola d’Òrrius, una escola semirural amb uns 90 alumnes agrupats per cicles i un Claustre de 12 mestres. Fa uns anys que treballem per projectes i l’estiu passat vam fer una formació sobre el tema per unificar criteris entre el professorat.

Aquest any ens hem incorporat a la Xarxa de Competències Bàsiques de la qual esperem suport en la nostra reflexió pedagògica. A l’equip impulsor som 4 mestres pertanyents a diferents cicles.

Hem decidit documentar en aquest blog el projecte realitzat a Cicle Mitjà “Els drets dels animals”.

ESCOLA LLUÍS MILLET (El Masnou)

Benvolguts lectors:

Ja fa anys que en el nostre centre treballem per projectes, tot i això aquest curs hem implementat la metodologia de treball per projectes a l’àrea de coneixement del medi.

A més a més des de fa uns quants anys els alumnes a principi de curs trien el nom de la seva classe a través de la metodologia per projectes, cosa que afavoreix un aprenentatge més actiu, motivador  i significatiu per ells.

També utilitzem la metodologia per projectes dins la setmana cultural on el tema es treballa de forma transversal i interdisciplinari.

Creiem que aquesta xarxa és una possibilitat per compartir pràctiques amb altres centres i per analitzar la tasca que fem a l’escola en relació als projectes d’aula, assegurant que tinguin èxit i que siguin realment autèntics pels alumnes.

El nostre equip impulsor està format per diferents membres del claustre amb una finalitat conjunta: millorar la nostra pràctica, actuant com a mediadors en el procés d’ensenyament-aprenentatge i treballant perquè els nostres alumnes siguin nens i nenes competents en tots els àmbits.

Aquí us deixem un petit vídeo-recull de les jornades d’intercanvi dels projectes del nom de la classe, on els alumnes de cada grup comparteixen les seves investigacions i nous coneixements amb la resta de companys i companyes del seu cicle.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3lyoACDsTz8[/youtube]

 

Us deixem el vídeo de presentació de l’escola per tal que doneu una ullada si és del vostre interès.

Presentació

Imatge relacionada

L’escola El Dofí de Premià de Mar, va néixer el curs 1970-71, al llarg de 18 anys va ser cooperativa de mestres i a partir del 1988 va integrar-se a la xarxa d’escoles públiques.

Som una escola d’una sola línia, petita, familiar i acollidora, amb un claustre força estable i cohesionat.

En els darrers anys la societat ha canviat molt i cal donar resposta a aquesta nova realitat, volem formar persones competents, preparades per viure i conviure en una societat que canvia constantment i molt de pressa.

L’escola ha decidit continuar formant part de la xarxacb per segon any consecutiu. Seguim sent la majoria del claustre els que formem part de l’equip impulsor.

Ens hem organitzat per tal de documentar els projectes que anem engegant en els diferents cicles.

És per això que aquest curs ens hem dividit en equips de cicle i fem trobades conjuntes periòdicament.

 

ens presentem: escola norai

Som l’Escola Norai, centre de nova creació a Montgat. Aquest és el nostre primer curs. Només tenim 14 infants de P3 i som dues mestres (direcció i tutora de P3).

Treballem a partir de propostes d’aprenentatge de lliure elecció per part dels infants i desenvolupem, durant el curs, diferents projectes que anomenem treballs en xarxa.

Podeu consultar el nostre projecte educatiu en aquest enllaç