El punt de partida va ser el email rebut d’una família anglesa que demanava informació del municipi per poder triar l’escola de la seva filla de cara el curs vinent.
A partir de la presentació de la situació es va motivar als alumnes que portessin informació sobre la verema des de casa. Amb l’ajuda de les famílies els nens van portar fonts de consulta ( contes, llibres, dibuixos…) i estris necessaris per ampliar la informació.
Fem una conversa a l’aula i enregistrem les aportacions dels alumnes en relació al que saben al respecte de la festa de la verema, ja què és l’apartat en que nosaltres ens hem centrat.
(adjuntem exemple d’un enregistrament d’una conversa feta a l’aula inicialment)Què sabem i que volem saber
A partir de tota aquesta informació i d’allò que saben anirem ratificant o no les hipòtesis i donant respostes a les preguntes fetes pels alumnes.
Donada la implicació de tots els docents que intervenen al Cicle Inicial, els alumnes han pogut copsar els aspectes de la verema des dels diferents àmbits.
Els alumnes han anat recollit en un dossier personal les activitats realitzades al llarg del projecte. També s’ha anat penjant la informació i activitats més rellevants a un mural gegant que compartim Cicle Inicial.
En les sessions de treball cooperatiu han pogut compartir i reflexionar sobre allò que estan fent.


Els infants van portar materials de casa (contes, làmines, cançons, ninots,…) i amb tot el material recopilat, es va anar creant a classe el racó de les emocions. En aquest racó, també hi va haver alguna aportació de material per part de la mestra.
emocions vam decidir donar-li continuïtat amb la celebració del Dia de la Pau (30 de gener).
En aquest cas, l’activitat era de resolució individual ja que individualment havien d’escollir una emoció de les mostrades per la mestra, definir-la i expressar-la fent-se una foto individual que caracteritzés l’emoció triada. Tot seguit, havien de fer un autoretrat a partir de la seva fotografia.










