Hem definit els quatre eixos del nostre projecte i els hem anat desglossant. Per cadascuna d’aquestes preguntes s’han plantejat uns continguts i procediments d’assoliment, s’han definit unes activitats i els àmbits que es poden veure implicats i s’ha pensat un producte final.
- D’on ve l’aigua de Vilassar de Mar?
- Què treballem?
- El cicle de l’aigua.
- Pous i mines d’aigua. Visita al Museu de la Mina Vella de Vilassar de Mar.
- Coneixement del circuit d’utilització de l’aigua a Vilassar de Mar.
- Les potabiltzadores, les dessalinitzadores, les depuradores.
- Àmbits implicats: àmbit lingüístic (llengua catalana) i àmbit de Medi natural i social.
- Producte final: Text expositiu en grups cooperatius sobre la utilització de l’aigua a Vilassar de Mar.
- Què treballem?
- Si 3/4 parts de la terra són aigua per què he d’estalviar-la?
- Què treballem?
- Conceptes matemàtics d’un article científic sobre l’aigua i el seu consum (percentatges (%), unitats de mesura (hm3/litres), interpretació de gràfiques, nombre enters i decimals, fraccions, estimacions, mitjanes, intervals,…….
- Àmbits implicats: àmbit matemàtic i àmbit del Medi natural i social.
- Producte final: Representació gràfica en format DIN-A3 amb contingut matemàtic relacionada amb el consum responsable. Activitat realitzada en parelles.

- Què treballem?
- Com contribuir a un ús més sostenible de l’aigua a l’escola?
- Què treballem?
- Treball de camp: recollida de dades del consum d’aigua a l’escola en: aixetes, dipòsit del WC i fonts del pati de primària.
- Anàlisi dels resultats obtinguts.
- Proposta gràfica d’una nova font.
- Confecció d’un informe tècnic.
- Àmbits implicats: àmbit matemàtic, Medi natural i social, àmbit lingüístic, àmbit artístic i valors.
- Producte final: Petició administrativa amb una proposta per canviar la font del pati per una que suposi un consum menor d’aigua i sigui més accessible a tots els alumnes.
- Què treballem?
- Com funciona el molí de Ca l’Eudald?
- Què treballem?
- Funcionament del molí. Les màquines simples.
- Evolució del molí al llarg del temps.
- Àmbits implicats: àmbit lingüístic (llengua castellana), àmbit del Medi natural i social i àmbit artístic.
- Producte final:
- text expositiu sobre l’evolució del funcionament del molí al llarg del temps.
- Construcció de la maqueta d’un molí.
- Què treballem?