El mercat medieval

Els alumnes, un cop acabat el projecte hauran de presentar un resum de tot el que han après del seu àmbit per tal de poder-ho compartir amb la resta dels companys en una breu presentació oral. També caldrà representar en diverses performances cadascun dels àmbits. El producte final és col·lectiu i respon a un mateix model formal.

Han d’explicar com era el modus vivendi de la societat medieval, concretant segons el grup al grup al qual representaven:

  • Serfs (pagesos i artesans)

  • Clergat regular (ordres religiosos: monjos i monges, frares i monjos guerrers)

  • Alta noblesa (reis, comtes, marquesos i la cort)

  • Minories religioses i socials (jueus, musulmans, esguerrats, trobadors i joglars…)

  • Baixa noblesa (cavallers i barons)

  • Clergat secular (papa, bisbes, arquebisbes, cardenals, sacerdots…)

Els reptes són reals en tant que són assumibles, al poder fer recerca d’informació en fonts documentals.

L’alumnat fa una sortida de tres dies al monestir de Poblet, on fan diferents activitats relacionades amb el centre d’interès del projecte: teatrealització d’escenes de l’època, visita a les instal·lacions del monestir, entrevista amb un monjo, conèixer la vida quotidiana dels monjos.

Els resultats es comuniquen:

La presentació del producte final es farà de dues maneres:

  • Els resultats obtinguts els donaran a conèixer i compartiran mitjançant, materials escrits per ells mateixos, un diari , elements visuals tals com imatges, maquetes, objectes, una representació,….

  • Cada grup farà una explicació del document final a la resta de companys i al professorat i seguidament farà la representació del treball més estètic o plàstic sobre l’àmbit que ha treballat amb la intenció de fer partícips als companys i companyes de la seva recerca.

La preparació d’aquestes presentacions les faran en grups, assessorats pel professorat i amb unes directrius bàsiques sobre el document escrit com l’expressió oral i corporal marcades prèviament.

Es podria plantejar convidar a les famílies al dia de les presentacions.

Finalment, l’alumnat organitza un mercat d’intercanvi de temàtica medieval coincidint amb la festivitat de sant Jordi. Aquesta activitat és compartida amb alumnes d’altres cursos i altres membres de la comunitat educativa.

Valorar fer també el mercat medieval adreçat a les famílies fora d’horari lectiu per tal que les famílies hi tinguin accés. Projectar en una pantalla les produccions finals dels alumnes, recrear l’activitat de mercat…

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *