Un cop s’han decidit els centres d’interès i els grups, els alumnes han dissenyat les activitats que es portaran a terme a cada projecte, tot creant un fil estructural mitjançant la seva temporalització, recursos, agrupaments i sistema d’ avaluació, que han indicat a una graella que els hi serveix de guia didàctica, cada grup disposa de dues sessions per portar a terme, és a dir, explicar i implementar el seu projecte amb la resta de companys.
Cada grup, per tant, adopta el rol de “professor” explicant la seva proposta, i mitjançant quines activitats es treballarà, i la resta de companys desenvolupen aquestes activitats.
Entre les dinàmiques que han proposat, de les que ja s’ha fet menció a entrades anteriors, es troben elaboració del plats típics del país a estudiar, disseny de tríptics turístics, debats envers temes que del seu interès com la rebel.lia, les emocions, etc.
Ha estat força gratificant descobrir que els alumnes han estat uns molt bons implementadors de les dinàmiques proposades per l’equip impulsor, a més d’aportar-ne ells de noves, de la seva pròpia collita. Tot això a més de ser molt engrescador, és un indicador de l’utilitat del plantejament d’aquesta idea de treball, donat que a més de fomentar la seva autonomia, també es treballen aspectes com l’esperit creatiu dels alumnes.

