COM ELS MOTIVEM?
Els alumnes de 2n el curs vinent participaran en un intercanvi amb els alumnes de l’institut Szkola Podstawowa (Cracòvia). Aquest aspecte esdevé un factor molt motivador per engrescar l’alumnat en l’elaboració de la guia turística que utilitzaran per mostrar el més interessant de la nostra terra.
Prèviament al projecte, es visualitzaran imatges i vídeos d’intercanvis anteriors per tal de mostrar les activitats realitzades amb els alumnes estrangers.
QUÈ EN SABEM?
El projecte consisteix en elaborar una guia turística i per això es repartiran en 9 grups les diferents temàtiques. Cada un dels grups haurà de respondre a la pregunta inicial prèvia al projecte de: què en sabem sobre l’especialitat que li correspongui.
QUÈ VOLEM SABER?
Volem saber quins són els trets que defineixen la cultura, història, flora, fauna de la nostra terra i trobar la millor manera de plasmar-ho i mostrar-ho a uns alumnes estrangers.
COM ELS AGRUPEM?
Els alumnes de segon es repartiran en nou grups diferents que corresponen als diferents temes de la nostra guia turística:
| Grup 1. Girona històrica | Grup 2. Tossa: poble costaner | Grup 3: Barcelona: ciutat modernista |
| Grup 4. Festes, mites i llegendes de Girona | Grup 5. Festes, mites i llegendes de Catalunya | Grup 6. Música i dansa tradicional |
| Grup 7. Gastronomia típica | Grup 8. Dosrius, el nostre municipi. | Grup 9. Clima mediterrani: fauna i flora associada |
Cada grup estarà format per 4 persones. Per fer aquests grups, primer de tot els alumnes formaran parelles de treball segons els seus propis interessos. Posteriorment l’equip docent agruparà les parelles establertes seguint criteris d’heterogeneïtat.
S’haurà de planificar les tasques a realitzar per cadascun dels membres del grup.
|
Dia |
Visita |
Tasques |
|
14 juny |
Institut |
Treball previ |
|
15 juny |
Barcelona |
Visita a Barcelona,
|
|
18 juny |
Girona |
Visita a Girona,
|
|
19 juny |
Institut |
Preparació de la guia i joc |
|
20 juny |
Institut |
Preparació de la guia i joc |
|
21 juny |
Institut |
Tancament en grup a l’aula. |