L’objectiu final és que cada alumne/a aprengui a treballar cooperativament a partir de la metodologia de Treball per Projectes. L’elaboració d’un vídeo és una de les possibles opcions per a portar a terme aquest tipus d’aprenentatge on poden adquirir noves competències com la presa de decisions, el pensament crític, la responsabilitat individual i col·lectiva o el treball en equip. No tothom sap treballar cooperativament. Per aquest motiu, des del principi se’ls faciliten diferents tipus de rúbriques perquè entenguin i visualitzin què se’ls demana, com se’ls avaluarà i com (co)avaluaran.
Creiem que sent transparents des de la primera sessió del projecte amb els objectius d’aprenentatge i els criteris i indicadors d’avaluació oferim una visió àmplia de què i com han de treballar, què se’ls exigeix i quan han de tenir les tasques enllestides i lliurades.
Les avaluacions formativa, formadora o reguladores són fases fonamentals del procés d’aprenentatge. En un treball basat en projectes, avaluar significa reflexionar i aprendre. Avaluem per a regular els procediments i millorar activament a partir dels errors. Precisament, entenem els errors com una font d’aprenentatge i no com una eina sancionadora. D’aquesta manera, respectem els diferents ritmes d’aprenentatge dels alumnes i no valorem exclusivament el producte final, sinó sobretot el procés d’aprenentatge.