Eix 1: D’on ve l’aigua de Vilassar de Mar?

La part impulssora d’aquest eix ha estat la visita al Museu de la mina vella de Vilassar de Mar.

En aquesta visita ens van explicar el perquè i el com de la creació d’una associació (Aigües de Vilassar) que va fer possible la construcció de les mines i pous per a trobar aigua i la posterior canalització d’aquesta aigua fins al poble.

A partir de la visita i la informació rebuda es van llegir i comentar un seguit d’escrits sobre els pous i les mines, els saurins que buscaven aigua en èpoques passades i la transformació de la xarxa d’aigua en el passat fins a arribar a la xarxa actual. També hem analitzat i conegut l’origen actual de l’aigua de Vilassar i el cicle d’utilització que segueix.

SEQÜÈNCIA D’ACTIVITATS:

1-Activitat d’introducció: lectura d’un article sobre l’ús de l’aigua. Conversa, preguntes.

En un full escric: Què sé i què vull saber sobre l’aigua que consumim a Vilassar?

2- Avaluació inicial: dibuix del circuit de l’aigua, pel seu ús (d’on ve i a on va)

3-Sortida al Museu de la Mina Vella.

4-Mirem un PPT amb fotos i informació de la sortida per fixar els conceptes i les explicacions rebudes.

5-Lectura del document “Pous i Mines”. Identificació de les idees principals.

6- Presentació del producte final: Un text expositiu. Què ha de tenir per ser un bon text expositiu?

Elaboració d’una base d’orientació.

7- Ampliació d’informació. Videos potabilitzadora, depuradora i dessalinitzadora.

8- Planificació text expositiu:

  • Introducció: el cicle de l’aigua. Individual.
  • Actualment l’aigua a Vilassar. Individual.
  • Antigament l’aigua a Vilassar. Individual.
  • Explicació sobre els pous i mines. Individual.
  • Els saurins. Individual.
  • Conclusions finals i generals de tots els apartats. Tot el grup.

9-  Elaboració del text. Esborrany. Text final.

10- Avaluació: exposició oral, per grups,  del text expositiu. Avaluació del mestre i coavaluació per grups.

11- Avaluació: dibuix del circuit de l’aigua, pel seu ús. Individual.

Avaluació per part del mestre.

Tal i com hem pogut llegir, aquest eix es va dur a terme de manera individual, en algunes activitats, i en grups en d’altres.

Els components dels grups que llegien els diferents articles i informacions a resumir, es van poder reunir per comentar les idees centrals que anaven trobant, com si fos una mena de grup d’experts.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *