La part impulssora d’aquest eix ha estat la visita al Museu de la mina vella de Vilassar de Mar.
En aquesta visita ens van explicar el perquè i el com de la creació d’una associació (Aigües de Vilassar) que va fer possible la construcció de les mines i pous per a trobar aigua i la posterior canalització d’aquesta aigua fins al poble.
A partir de la visita i la informació rebuda es van llegir i comentar un seguit d’escrits sobre els pous i les mines, els saurins que buscaven aigua en èpoques passades i la transformació de la xarxa d’aigua en el passat fins a arribar a la xarxa actual. També hem analitzat i conegut l’origen actual de l’aigua de Vilassar i el cicle d’utilització que segueix.
SEQÜÈNCIA D’ACTIVITATS:
1-Activitat d’introducció: lectura d’un article sobre l’ús de l’aigua. Conversa, preguntes.
En un full escric: Què sé i què vull saber sobre l’aigua que consumim a Vilassar?
2- Avaluació inicial: dibuix del circuit de l’aigua, pel seu ús (d’on ve i a on va)
3-Sortida al Museu de la Mina Vella.
4-Mirem un PPT amb fotos i informació de la sortida per fixar els conceptes i les explicacions rebudes.
5-Lectura del document “Pous i Mines”. Identificació de les idees principals.
6- Presentació del producte final: Un text expositiu. Què ha de tenir per ser un bon text expositiu?
Elaboració d’una base d’orientació.
7- Ampliació d’informació. Videos potabilitzadora, depuradora i dessalinitzadora.
8- Planificació text expositiu:
- Introducció: el cicle de l’aigua. Individual.
- Actualment l’aigua a Vilassar. Individual.
- Antigament l’aigua a Vilassar. Individual.
- Explicació sobre els pous i mines. Individual.
- Els saurins. Individual.
- Conclusions finals i generals de tots els apartats. Tot el grup.
9- Elaboració del text. Esborrany. Text final.
10- Avaluació: exposició oral, per grups, del text expositiu. Avaluació del mestre i coavaluació per grups.
11- Avaluació: dibuix del circuit de l’aigua, pel seu ús. Individual.
Avaluació per part del mestre.
Tal i com hem pogut llegir, aquest eix es va dur a terme de manera individual, en algunes activitats, i en grups en d’altres.
Els components dels grups que llegien els diferents articles i informacions a resumir, es van poder reunir per comentar les idees centrals que anaven trobant, com si fos una mena de grup d’experts.

