La primera decisió que va prendre el grup impulsor va ser la de reconvertir el Treball de Síntesi de 1r d’ESO a un projecte. Analitzant les activitats que hi havia fetes, vam decidir que no ens servien per a l’enfocament que li volíem donar a l’activitat, de manera que això ens obligava a generar propostes noves.
Vam aprofitar el tema general, que és el coneixement del poble, i una de les activitats proposades, una gimcana que es desenvolupa a llocs emblemàtics del poble. Aleshores, en lloc de seguir una pauta guiada d’activitats, vam pensar en l’opció de la creació d’una campanya publicitària de promoció d’algun aspecte o entitat del poble. En aquesta tasca, cada grup d’alumnes haurà d’escollir quin és l’aspecte del poble que promociona, a quin públic anirà dirigit i, a partir d’aquí, haurà de crear un vídeo curt, que serà l’eix de la campanya, un tríptic i/o un pòster. Aquests productes seran visionats en un estand publicitari que es muntarà a l’institut i serà visitat i avaluat pels seus companys i professors.
Essent una activitat de síntesi, vam optar per potenciar els aspectes més transversals del currículum, més que no pas els continguts més específics de les matèries.