El projecte s’inicia amb una presentació als alumnes dels objectius, el principal és l’aprofundiment de cadascun dels grups socials de l’Edat Mitjana. A partir d’aquí l’alumnat s’agrupa en funció del grup social que més l’interessa, es treballen els mateixos grups socials a les dues classes.
Es realitzen tres etapes:
– primera setmana al centre, elaborant el dossier on han de treballar, fer recerca i propostes sobre diferents aspectes del grup social que treballen: hàbitat, economia, eines, indumentària, habitatge, lleure, cultura, etc.
– segona setmana al camp d’aprenentatge de tres dies a Poblet, on es realitzen tallers pràctics i manipulatius on l’alumnat viu in situ diferents aspectes de l’època: l’art medieval, el monaquisme, la importància del bosc, la piràmide feudal, etc.
– final de la segona setmana, defensa i exposició del projecte, representació gràfica i visual del grup social, fira medieval on interactua tot l’alumnat del centre i resum de les conclusions.
La previsió del treball és de quinze dies on s’aturen les classes habituals. Enguany per les inclemències del temps, es va haver de posposar la sortida a poblet modificant la periodització inicial. La primera setmana es va treballar al centre i un mes després es va fer la sortida a Poblet i les conclusions del projecte.
Malgrat aquesta alteració temporal, el procés d’ensenyament-aprenentatge no s’ha vist afectat.



