L’objectiu d’aquest projecte és veure l’Edat Mitjana amb la mirada d’un alumne de tretze anys.
Es van fer grups heterogenis de quatre persones a partir de parelles fetes pels alumnes. A partir d’aquí els professors assignaven un estament social propi de l’Edat Mitjana a cada grup.
Els alumnes es van encarregar d’assignar els diferents rols dins del grup, però aquests rols venien determinats pels professors.
Les tasques i la seva temporització també van ser determinades pels professors.
Les tasques que dissenyem són:
-
Cercar informació.
-
Realitzar les activitats del dossier.
-
Intercanviar informació entre els diferents grups, mitjantçant un resum de les característiques pròpies de cada estament.
-
Realitzar les activitats del camp d’aprenentatge de Poblet.
-
Preparar una representació teatral on es posi de manifest tot el que han après.
Pel que fa als espais creats per compartir el procés, vam començar el projecte a l’aula-classe i el vam continuar a Poblet.
Aquesta experiència ens ha permès resoldre dubtes, intercanviar idees i coneixement entre els grups, revisar els objectius inicials, contrastar idees, resoldre problemes, etc.
Finalment hem considerat important introduir activitats d’autoavaluació i coavaluació que tenen com a finalitat que els propis alumnes valorin el seu procés d’aprenentatge. A partir d’aquesta autoavaluació poden sorgir també propostes de millora.





