Com ho hem fet?

L’objectiu d’aquest projecte és veure l’Edat Mitjana amb la mirada d’un alumne de tretze anys.

Es van fer grups heterogenis de quatre persones a partir de parelles fetes pels alumnes. A partir d’aquí els professors assignaven un estament social propi de l’Edat Mitjana a cada grup.

Els alumnes es van encarregar d’assignar els diferents rols dins del grup, però aquests rols venien determinats pels professors.

Les tasques i la seva temporització també van ser determinades pels professors.

Les tasques que dissenyem són:

  • Cercar informació.

  • Realitzar les activitats del dossier.

  • Intercanviar informació entre els diferents grups, mitjantçant un resum de les característiques pròpies de cada estament.

  • Realitzar les activitats del camp d’aprenentatge de Poblet.

  • Preparar una representació teatral on es posi de manifest tot el que han après.

Pel que fa als espais creats per compartir el procés, vam començar el projecte a l’aula-classe i el vam continuar a Poblet.

Aquesta experiència ens ha permès resoldre dubtes, intercanviar idees i coneixement entre els grups, revisar els objectius inicials, contrastar idees, resoldre problemes, etc.

Finalment hem considerat important introduir activitats d’autoavaluació i coavaluació que tenen com a finalitat que els propis alumnes valorin el seu procés d’aprenentatge. A partir d’aquesta autoavaluació poden sorgir també propostes de millora.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *