L’equip de mestres selecciona els criteris d’avaluació, observables i mesurables, que permetran comprovar l’assoliment dels objectius d’aprenentatge:
- Formula hipòtesis.
- Explica amb detall el que observa.
- Sap trobar alternatives (a una resposta, a un procés…).
- Utilitza el vocabulari amb precisió.
- Sap posar exemples.
- Troba semblances i diferències.
- Agrupa i classifica.
- Descriu amb precisió.
- Explica la raó d’un fet.
- Sap trobar relacions de causa i efecte.
- Narra fets de forma ordenada.
- Opina o interpreta sobre diferents fets.
- Té estratègies per connectar aprenentatges anteriors amb els aprenentatges nous (recorda el que hem fet anteriorment).
- Organitza els aprenentatges (mapa conceptual, calaixos de preguntes, converses inicials i finals…).
- Participa en la construcció dels aprenentatges del grup (motivació, participació en converses, actitud, tria què vol explicar al power point final…).
- Sap explicar amb les seves paraules el què aprèn.
- Sap expressar-se davant d’un públic (postura del cos, to de veu, vocalització…).
Aquests criteris es poden avaluar en diferents moments:
- Activitats d’aprenentatge.
- Conversa final del projecte.
- La tria de les activitats en el recull final.
- Muntatge del power point.
- Exposició a les famílies.