Ens endinsem al món de les emocions

Després de la valoració positiva que es va fer per part dels mestres i els alumnes de la jornada del Dia de la Pau, vam decidir implementar el projecte de les emocions de manera més rigorosa en totes les aules.

Aquest fet va derivar en què els especialistes i tutors de cada grup classe fessin una bona coordinació buscant espais de trobades pedagògiques per poder treballar els continguts a les diferents àrees d’aprenentatge i donar un bon sentit al projecte de les emocions. Primerament, el què vam dissenyar va ser la programació establint els objectius d’aprenentatge, els continguts, les competències i els criteris d’avaluació.

En aquest apartat volem posar èmfasi en com es va implementar el projecte al parvulari i al Cicle Inicial (de P3 a 2n).

Per començar, cal destacar el gran valor que tenen els contes o personatges divertits en el parvulari  i al Cicle Inicial (de P3 a 2n) com a mètode de motivació i vehicle per fer arribar als infants conceptes i impressions, fins el punt de sentir-se identificats i empatitzar-hi.

Els contes i/o personatges que vam utilitzar com a recurs per al fil conductor del projecte van ser:

Aquí teniu alguna mostra de les activitats que es van portar a terme a P5 i P3.

A 1r de primària, l’activitat que es va plantejar fomentava l’expressió oral com una eina indispensable  per  transmetre estats d’ànim, emocions, vivències i impressions i es treballava amb tot el grup-classe ja que els alumnes havien d’escoltar com la mestra explicava el conte “”Un monstre sota el llit”. Després es va derivar una conversa conjunta compartint amb els companys què faria cadascun d’ells en la situació que es trobava el protagonista del conte i, seguidament, es va enllaçar la història amb situacions personals que ens fan sentir por. L’última tasca que havien de fer els alumnes era imaginar i escriure un final diferent a la història explicada i plasmar-ho en un dibuix.

Pel que fa a 2n de primària, l’activitat consistia en explicar el conte “Sentiments!” per repassar les emocions bàsiques i comentar-les. Cada pàgina tractava una emoció diferent i mostrava diferents situacions on els personatges sentien aquesta emoció. A continuació, la mestra va posar una peça musical i els nens i nenes podien pintar allò que els transmetia la música dibuixant en un paper en blanc. Aquest conte es valora positivament perquè brinda l’oportunitat a que els infants expliquin situacions que ells han viscut.

Un cop començat el projecte amb les activitats inicials, es va informar a les famílies del què estaven treballant els seus fills/es a l’aula, i es va demanar la seva col·laboració. Els infants van portar materials de casa (contes, làmines, cançons, ninots,…) i amb tot el material recopilat, es va anar creant a classe el racó de les emocions. En aquest racó, també hi va haver alguna aportació de material per part de la mestra.

Val a dir, que tot i que es fomenta molt la comunicació i el llenguatge verbal de l’alumnat, també es va anar documentant el projecte de cada classe a partir d’un dossier de treball.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *