El més important del projecte dels Goril·les ha estat el procés d’aprenentatge que s’ha dut a terme:
- la tria del nom de la classe (per votació)
- l’elaboració de preguntes sobre el que es vol saber
- la recerca d’informació amb l’ajut de les famílies per poder fer la conferència
- l’exposició de la informació als companys
- i la reflexió dels aprenentatges mitjançant converses.
Es van utilitzar diferents tècniques i agrupacions per tal d’elaborar el projecte:
1. Treball en grup
Per iniciar el projecte, es va esbrinar quines eren les idees prèvies dels infants, allò que ja sabien sobre els goril·les. Aquesta activitat es va realitzar de manera grupal i la mestra anava recollint tot allò què deien els infants. A continuació, cada alumne va pensar alguna pregunta per poder fer la recerca d’informació.
Un cop finalitzada l’exposició es feia una reflexió grupal sobre com valoraven el treball fet pel company/a: dubtes, aspectes a millorar, punt forts, etc.
2. Treball individual
Els infants, a partir de la pregunta que van realitzar, van preparar una conferència amb l’ajuda de les famílies.
Durant el projecte es van fer diferents activitats individuals amb l’objectiu de de consolidar els continguts exposats en les conferències.
Després de l’exposició cada infant valorava la seva feina: com s’havia sentit, com s’havia expressat, què podia millorar, etc.