IMPLEMENTACIÓ DEL PROJECTE

La Marta i el Fidel ens expliquen que a la sessió de coordinadors del dijous passat i després de la ponencia que va fer la Rosa Pla i la Silvia, mestres d’un institut de Matarò, on van explicar com treballen els projectes van haver-hi preguntes, reflexions…

Aquestes mestres van fer unes unes pinzellades sobre els projectes, on van dir:

” Avaluem per regular el procés d’aprenentatge, hem de constatar que els nens aprenen”

“Els nens són els que han de saber, els que han d’avaluar i com fer-ho, els nens estan aprenent.”

També van comentar que hi ha una part qualificadora del procés i resultat final.

Es van explicar que els hi van ensenyar diferents gràfics amb diferents models d’aprenentatge, ens uns hi ha havia més aprenetatge que avaluació, en uns altres anaven alternant procès d’aprenentatge amb avaluació i per últim en uns altres quedava degradat l’aprenetatge amb l’avaluació, es fusionaven els dos processos.

Els nostres coordinadors, van explicar que en el moment que avaluem hem d’acceptar que tot no podem avaluar-lo i per tant hem de tenir clar el que volem avaluar i que les activitats treballades en el procés d’aprenentage ja serveixen per avaluar per tal que sigui rendible tot el procés i l’aprenentage final.

Els criteris d’avaluació han de ser compartits amb els alumnes i que ells sàpiquen abans d’avaluar allò que els hi avaluarem.

Les mestres de l’institut van explicar que avaluaven a partir de rúbriques,comentaris oberts, bases d’orientació, amb puntuacions…

Dins de l’horari de l’institut es treballa una franja de projecte, aquest projecte ve donat per l’institut, els alumnes no el trien.

Tot seguit, vam veure un vídeo del dibuix d’una papallona, on explicaven el procés que feien servir per millorar-lo.

Aquest procés consistia en escoltar les opinions dels companys, sobre el que farien ells per millorar el dibuix inicial. A partir d’aquest vídeo podem fer reflexions de la pràctica.

Es fa un petit debat on s’explica les opinions de cadascú sobre l’avaluació i que avaluar a partir de l’exemple del video visionat.

S’explica i es treballa el 5è pas. Implementació del projecte.

A la sessió d’avui ens centrarem en el punt de partida i treballarem aquest punt per grups.

El punt de partida ho treballarem a partir:

  • D’una rúbrica del docent(autoavaluació)
  • Rúbrica de l’Ateneu amb criteris i indicadors

El punt 4 del punt de partida és difícil de treballar i l’article de la Neus Santmartí ens pot donar idees, també ho podem treballar amb el currículum.

Llegim de manera individual tots els punts a treballar del punt de partida i fem grups segons el que més ens interessa d’aquest apartat.

La finalitat es poder transmetre a nivell de cicle allò que es treballa en el curs als nostres companys/es

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *