Recordant els càrrecs que tenim en el treball cooperatiu (secretari/a, portaveu, organitzador, encarregat de material…) ells mateixos se’ls reparteixen.
Com i a on obtenen la informació?
Ens vam repartir en grups i dins de cada grup hi havia un especialista d’un aspecte de la comarca.
La recerca d’informació es fa a casa. L’alumnat ha de portar per escrit la informació que li ha tocat buscar, no s’accepta informació impresa i han de saber explicar-ho davant el grup.
Les mestres i els alumnes suggereixen fonts d’informació ( webs, infoK, biblioteca, programes adients “què, qui, com”..).
Com es relaciona la nova informació amb els coneixements previs?
Aprofitant que tornàvem de vacances o partint d’experiències viscudes vam establir un diàleg de llocs que coneixen de Catalunya i que podien tenir relació amb alguna de les comarques treballades.
Vam situar en un mapa de Catalunya que teníem a la PDI els llocs que anàvem dient.
Com s’autoregulen els alumnes?
A través de les autoavaluacions grupals que es feien setmanalment, els alumnes s’autoregulaven , veient els punts febles i els punts forts del seu grup.
Amb l’ajut de l’observació de la mestra, durant el procés de treball, es feia una posada en comú de com havien funcionat els grups el treball aquella setmana.
Com documenten els alumnes el propi procés de producció?
Amb una carpeta d’aprenentatge i un mural grupal a partir del qual es fa una exposició davant del grup classe.