Analitzem com treballem

Els membres del grup impulsor hem analitzat un projecte concret (“Les vinyes”) realitzat a quart per analitzar com hem treballat fins ara i plantejar-nos quins són els nostres reptes per afavorir l’assoliment de les competències per part del nostre alumnat.

Seguint el full d’indicadors que ens han facilitat els formadors hem reflexionat sobre diferents aspectes dels projectes que estem acostumats a realitzar.

  • En relació a les activitats plantejades, ens adonem que seria interessant que els projectes partissin d’un problema real a resoldre. Caldria revisar i retocar algunes activitats per a que siguin més properes i estiguin relacionades amb fets reals o problemes quotidians.
  • Pel que fa a l’ús de recursos i materials creiem que és interessant preparar la feina que farem davant els mateixos alumnes i no arribar amb la fitxa preparada. Cal anar preparant material nou segons els interessos dels nens i no hem de voler aprofitar el material d’anys anteriors. Estem d’acord en que hem d’anar oblidant-nos del paper.
  • L’organització social de l’aula no sempre és la ideal i cal anar ensenyant als nostres alumnes a treballar en grups cooperatius.
  • Coincidim en que l’atenció a la diversitat es fa difícil d’atendre en el treball per projectes. Ens costa anar fent un seguiment del procés que fa cada nen.
  • En relació amb l’avaluació ens adonem que no sempre donem espai als alumnes per identificar què han après ni per comprendre les raons de les seves dificultats.

Així doncs, tenim encara molt camí per recórrer. Esperem que aquesta revisió ens sigui útil tant per a revisar el que anem fent com per millorar en el futur.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *