El tema del projecte sorgeix:
- Per un costat a partir de l’organització de les jornades culturals que enguany giraven al voltant de la ciència. El professorat teníem la voluntat de dissenyar un projecte en el qual l’alumnat pogués experimentar, observar, analitzar una situació o problema significatiu, i proposar una solució per aquest problema. També ens plantejàvem que el nostre projecte cobrís part del currículum. Partint d’aquestes premisses el tema escollit va ser: “L’aigua”.
- Per una altra banda, en una consulta a l’alumnat per tal de redissenyar el pati de primària va sorgir una problemàtica en relació a la font, que vàrem pensar era molt aprofitable pel nostre projecte. La problemàtica concreta era que la font del pati esquitxa molt al beure.
A partir d’aquests dos punts inicials iniciem el projecte amb les converses: Què sabem de l’aigua? i Què volem saber? S’agrupen les propostes de l’alumnat i es defineixen quatre eixos d’investigació, que són:
- Si 3/4 parts de la terra són aigua, per què és tan important estalviar-la?
- D’on ve l’aigua que surt de l’aixeta a Vilassar de Mar?
- Com ajudar a consumir menys aigua?
- Com funciona el molí d’aigua de Ca l’Eudald (Museu de la Mina Vella)?
