Aquest projecte s’ha dut a terme a 4rt. de primària
- El tema va ser escollit per les mestres perquè pertany a l’àrea de medi social.
- Què sabem? Van respondre preguntes sobre la seva localitat, les comarques, les comunitats autònomes i la unió europea de manera individual i escrita, a partir d’un qüestionari ja elaborat. Després es va fer una posada en comú per veure que sabien del tema. Les tutores van fer una reflexió a partir dels coneixements previs dels alumnes i van decidir acotar el tema perquè es podia allargar molt en el temps
- Què volem saber? L’alumnat respon de manera individual què els interessa saber d’aquest tema.
- Com els agrupem? Agrupem l’alumnat en grups heterogenis de 4 o 5 alumnes màxim (2 grups de comarques de muntanya, 2 grups de comarques d’interior i 2 grups de comarques de costa)
- Com els motivem? Per tal d’engrescar l’alumnat en aquest tema, plantegem la següent pregunta: ” A quina comarca us agradaria anar de cap de setmana?” . Cada grup pot escollir lliurement la comarca que pot treballar, en cas de coincidència es fa un sorteig.