Després d’haver llegit diferents articles, el nostre grup impulsor hem fet una definició compartida de projecte:
Entenem el treball per projectes com una FILOSOFIA D’ESCOLA on es pretén que els infants estimulin les seves curiositats d’una manera rellevant per la seva vida i connectada amb la societat.
Els nens han de partir dels seus coneixements previs i els mestres hem d’acompanyar i fer de “guies” durant aquests aprenentatges per tal que els infants arribin a coneixements significatius contextualitzats i a “aprendre a aprendre”. És molt important que els alumnes s’impliquin, estiguin motivats, pensin per ells mateixos, utilitzin la seva creativitat, experimentin, investiguin i siguin crítics.
L’aprenentatge es construeix des de l’intercanvi; l’intercanvi amb els iguals (companys i companyes d’escola), l’intercanvi amb els savis (el coneixement teòric) i l’intercanvi amb el temps (la biografia personal). Els aprenentatges han de ser la suma d’aprenentatges individuals per construir aprenentatges col·lectius.
En els projectes no hi ha una temporalització marcada i a l’hora d’avaluar s’ha de tenir en compte que cada infant parteix d’uns coneixements previs diferents.
Ens interessa més que els nostres infants siguin fàbriques de preguntes i directors de la seva pròpia indagació, que no pas magatzems de respostes.
Identifiquem tasques de treball interdisciplinari, globalitzat o per projectes que fem a l’escola.
Estem molt contents d’haver consensuat “la nostra definició compartida de projecte”.