L’avaluació dels projectes s’ha fet des de diverses vessants:
–Avaluació de l’alumnat: durant algunes de les fases del projecte s’ha avaluat a l’alumnat i aquest s’ha co-avaluat i autoavaluat. (Av. formadora)
Altres activitats han partit dels interessos de l’alumnat però eren de disseny tancat. (Av. formativa)
Els instruments emprats han estat bases d’orientació simples, graelles d’observació, qüestionaris d’autoavaluació i rúbriques senzilles.
Aquests instruments han permès readaptar les activitats al moment d’aprenentatge dels alumnes i els ha donat eines per regular el seu aprenentatge i ser conscients dels seus encerts i els seus errors.
–Qualificació de l’alumnat: al ser un projecte interdisciplinari on hi intervenien diferents mestres, s’han creat unes gralles on es qualificaven les competències generals que es treballaven a cada activitat.
D’aquestes s’ha extret la qualificació global de cada competència i del projecte interdisciplinari. Aquestes qualificacions s’han consensuat, finalment, mitjançant junta d’avaluació, considerant també els registres de co-avaluació i autoavaluació de l’alumnat cara a establir una triangulació coherent i justa de criteris.
–Avaluació del projecte: Emprant el document “Treball per projectes. Aprenentatge autèntic”, s’ha revistat, per cicles i, posteriorment, per equip de coordinació, els quart i cinquè pas del document.
Les conclusions marcaran el disseny dels projectes interdisciplinaris del curs 2018-19.
–Valoració del projecte: S’ha valorat, per cicles, equip de coordinació, equip directiu i alumnat el desenvolupament dels projectes com a activitat general del centre a nivell organitzatiu i pedagògic.
Les conclusions quedaran recollides a la memòria del curs 2018-19.
–Autoreflexió de l’equip docent: l’equip docent ha analitzat individualment les activitats proposades i el procés d’avaluació d’aquestes mitjançant els documents de la XCB: “És competencial aquesta proposta didàctica”, “És competencial aquesta prova?” i “Els fulls d’autoavaluació i co-avaluació”.
Després de tancar l’avaluació s’han detectat moltes mancances i possibilitats de millora.
Amb tota aquesta informació es podran prendre decisions de diferent tipus:
-Estratègiques de centre. (Recollides a la PGA)
-Organitzatives. (Planificació horària, distribució de grups, espais…)
-Pedagògiques. (Planificació, implementació i avaluació del projecte)
-Docents. (Metodologia, instruments i activitats)