ESCOLA LLUÍS MILLET (El Masnou) METODOLOGIA

La programació és molt flexible, en un inici abans de fer un disseny definitiu de les tasques d’investigació que es volen portar a terme els alumnes poden anar afegint tota la informació, dubtes, curiositats…., que ells considerin necessaris i que estiguin relacionats amb el tema. En tot moment es recorda als alumnes quin és el tema d’estudi i es van posant en algunes ocasions alguns límits per acotar el projecte, ja que si no seria impossible poder arribar a finalitzar-lo amb les fites que ens havíem plantejat en un inici.
Es dediquen dues sessions setmanals de medi per treballar el projecte tot i que es treballa de manera interdisciplinar, alhora també s’utilitza alguna sessió de les altres àrees quan es pot aprofitar com a comprensió lectora, raonament matemàtic, activitat plàstica, música (la Cantània d’aquest curs engloba aquest tema).

Pel que fa a la distribució dels espais això no genera un problema, ja que els alumnes disposen de material audiovisual (llibres digitals, tablets…) suficient per a la recerca d’informació i per a treballar en els seus dossiers/ pautes d’investigació dins de l’aula. Igualment, els alumnes tenen accés a la biblioteca d’aula més les aportacions que ells fan des de casa

Els mestres col•laboren, amb l’aportació de material per implementar les sessions, col•laboracions dins de l’aula i suport pel que fa a la publicació de materials a la web del centre, (fotografies, treballs…).
El paper dels mestres en tot moment és de guia del descobriment de l’aprenentatge.
Aquest any resulta que els alumnes de P5 treballen el sol i la lluna i els planetes pel que s’estableix una jornada de treball conjunt entre grans i petits que resulta molt profitosa per ambdós nivells.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *