- COM S’ORGANITZA L’ALUMNAT?
L’alumnat s’ha organitzat de dues maneres diferents durant tot el projecte. Inicialment tot el grup classe gestiona els debats les figures (moderador i apuntador) dirigint les sessions i anotant les qüestions originades.Aquests debats tenen lloc en els últims 10/15 minuts de totes les sessions de música i expressió corporal. Ja que així parteixen de les seves pròpies vivències, per a poder expressar-se amb més fermesa.
Pel que fa la segona fase del projecte s’ha organitzat amb grups reduïts de 5 o 6 i segons les seves afinitats. Cada grup s’ha autogestionat (espais de creació, ordre del material musical, creació i enregistrament) per tal d’iniciar el procés de composició, però sempre inspirada en l’obra d’Octavi Rumbau.
“És essencial el treball cooperatiu i actiu, ja que l’alumne té l’ocasió de prendre consciència del què sap i de poder desenvolupar les seves habilitats/capacitats en determinades situacions o activitats.”
Com començar a composar? Cada grup imagina la seva història i partint de l’experimentació dels sons poden començar a musicar-la.
Els títols de les seves obres/històries són:
La por que creix- Gat perdut en la foscor -Els sentiments -Combat de reis
En tot moment es parteix de l’experimentació pràctica per després arribar a la reflexió i concreció de les idees clau.
- PROCÉS DE CREACIÓ
L’alumnat es distribueix per a tota l’escola buscant espais de creació per a poder escoltar amb atenció, allò que estan tocant. És a dir, per a no interferir sonorament. A mesura les les composicions avancen i adquireixen una seqüència característica. Es tornen a compartir en gran grup (fruit de la seva demanda) per tal de generar noves idees
- EL PAPER DEL MESTRE/A
El paper de la mestra en tot el projecte a més de transmissor, també ha de ser assessor, consultor i guia dels processos d’aprenentatge oberts i autoregulables. Així com creador de circumstàncies (Fernand Deligny, 1978). S’ha d’estar convençut que l’aula també és per aprendre conjuntament.

