Qui som

L’escola Els pins som una escola municipal de Barcelona, situada dins el recinte Mundet, al nord de Barcelona.

Aquest curs, l’equip impulsor tenim un assessorament per treballar la metodologia dels projectes mitjançant una reflexió pedagògica, que gira a l’entorn de la creació de coneixement de la mà de les arts, integrant continguts de l’àmbit de matemàtica.

Al primer trimestre hem estat valorant les possibilitats que l’entorn de l’escola ens ofereix tant a nivell artístic com matemàtic. En tenim un munt!

En les diferents reunions del professorat i al llarg de l’assessorament, hem explorat l’oferta que podíem fer arribar als infants: escultures, pintures, edificis, natura… a la vegada que hem anat descobrint les meravelles que tenim al nostre abast i que fins ara no havíem parat a pensar en les múltiples oportunitats d’explorar, observar, experimentar, gaudir… per als infants i nosaltres mateixes.

A partir d’aquí hem demanat a l’alumnat dels diferents cursos dues preguntes:

  1. Què és art? Quin concepte teniu de l’art?
  2. Dins del marc artístic i tenint en compte elements de matemàtica, quin tema podríeu treballar?

Les respostes han estat molt diverses, curioses i inimaginables! Hi ha hagut cursos que han necessitat moltes sessions per acordar el concepte d’art, d’altres han arribat a un consens més aviat. Cada grup però ha arribat a comprendre el concepte segons el seu nivell maduratiu i segons s’han anat derivant o conduint les converses. A partir d’aquí han escollit els seus projectes.

Així doncs

  • P-5 Treballaran les petjades i les seves formes
  • 1r La màgia
  • 2n L’art a Mundet
  • 3r L’art i el 3D
  • 4t El trencadís
  • 5è Fotografia matemàtica
  • 6è Curt metratge relacionat amb imatges de l’art que trobem al recinte Mundet

 

Des de l’equip impulsor hem planificat grups de treball per ajudar-nos a planificar els diferents projectes, procurant entrar el llenguatge matemàtic i l’artístic en tots ells.

Els grups de treball han estat parelles de projectes on hi ha el tutor o tutora del grup i un especialista o mestra de reforç. També hem fet grups de dos projectes per anar fent seguiment i compartir bones idees. Procurant integrar els aprenentatges de la formació i de la Xarxa de CB.

 

Finalment, l’equip impulsor hem volgut anar més enllà del tipus de projecte que havíem estat fent fins ara i hem proposat transformar els projectes en reptes. La proposta ha estat molt ben acollida entre l’equip docent. Els tàndems de treball han acompanyat els grups classe en la definició i concreció de cada repte.

Així doncs

  • P-5 Busquem materials amb els quals es poden fer petjades.
  • 1r Fem un espectacle de màgia
  • 2n Organitzem una exposició d’art
  • 3r Preparem una conferència
  • 4t Fem un trencadís per l’escola
  • 5è Organitzem una exposició fotogràfica d’art i matemàtica fora de l’escola
  • 6è Realitzem un curtmetratge d’anime

 

Acordem que al llarg dels segon trimestre començarem a treballar els reptes i documentarem el procés del grup de 5è per compartir al bloc de la XCB.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *