Un dels elements que des del primer moment vam decidir que ens havia de servir per avaluar els coneixements adquirits dels nens i nenes de les classes de Dracs i Diables era el qüestionari KPSI. Aquesta eina que vam fer servir d’avaluació inicial per saber els coneixements previs del tema ens servirà per avaluar els progressos fets. Aquesta vegada a més podran explicar alguna cosa que justifiqui el perquè creuen que estan en un nivell o en un altre. També els hi proposem fer un dibuix relacionat amb el tema.
DIBUIXOS INICIALS
L’avaluació final mostra progressos tant en el qüestionari KPSI com en l’evolució del dibuix que van fer. A l’avaluació final van haver-hi molts dibuixos de la Sagrada Família, i de la Pedrera i les seves xemeneies.
Valorem l’activitat de l’entrevista
Creiem que vam plantejar una activitat molt difícil. Plantejar-se preguntes sobre alguna cosa que no coneixem és molt complicat sobre tot per a nens de primer. Aquest és un tema que s’ha de tenir en compte també a l’hora de demanar preguntes sobre un projecte: què vols saber de … (si no coneixem el tema com ens podem plantejar preguntes?). Va ser complicat que els nens trobéssin preguntes interessants . Per això creiem interessant que és millor que l’expert parli i que faci una introducció perquè si no les preguntes no tenen relació i els hi falta sentit, després els nens el podrien preguntar.
També valorem de forma negativa el fet d’haver fet l’entrevista els dos grups alhora. Hauria estat millor fer-la per separat i fer una activitat de mitja hora per grup.
Aquesta activitat també ens va servir per treballar la pregunta a l’àrea de llengua, cosa que valorem de forma positiva.
Em relació a l’exercici en el qual havien de fer un dictat del disseny de la casa que havien realitzat vam haver de modificar la proposta ja que els nens havien fet uns dibuixos molt rics i complexes que eren molt difícils de dictar i que els “arquitectes” les poguéssin reproduir així que vam canviar l’activitat per tal de poder fer-la. Els hi vam oferir tres models (on estaven molt delimitades les coordenades espacials: a dalt, a baix, al mig, a la dreta, a l’esquerra …) en els quals havien de situar diferents parts de la casa (finestres, portes, xemeneia …) . Valorem l’activitat com molt positiva tot i que no és una activitat per fer-la amb el grup sencer com la vam fer ja que es produeix molt xibarri que dificulta l’execució.
Una altra activitat que vam fer va ser la d’ubicar l’època de Gaudí, per contextualitzar el modernisme, per això vam demanar que portessin fotos i objectes de l’època dels seus avis. Voliem treballar el pas del temps. Va haver molta participació i motivació per part dels nens i nenes. D’aqui van sortir tres murals: Quan vivia Gaudí / El temps dels nostres avis/ el nostre temps. Vam partir de l’època dels seus avis per a què ho visquéssin mes proper, per treballar el canvi i evolució de la vida i dels objectes. A partir d’aquí vam veure que a l’època de Gaudí també hi havia coses diferents. També vam fer una activitat molt divertida que consistia en buscar la correspondència entre un objecte actual i un objecte de l’època de Gaudí.
- El telèfon al llarg del temps
- El telèfon al llarg del temps
- El telèfon al llarg del temps
- Evolució de la ràdio al llarg del temps
- Evolució de la ràdio al llarg del temps
- Evolució de la ràdio al llarg del temps
- Evolució de la ràdio al llarg del temps
I al taller d’escriure vam aprofitar per treballar les frases en passat.
També vam realitzar una activitat de construcció d’uns puzzles que haviem elaborat de diferents edificis, tots eren modernistes menys un. Creiem que va ser molt difícil. Eren puzzles de 20 peces però no hi havia model i eran difícils.
Com avaluació final vam fer el qüestionari KPSI i els hi vam demanar paraules que han après relacionades amb l’ofici d’arquitecte i amb Gaudí. La veritat és que la majoria ho va fer molt bé i han escrit moltes paraules més que al principi. També es va fer una altra activitat d’avaluació que consistia en posar el nom xxxxxx
Com a mestres tenim la sensació que els nens han après molt quant a contingut i procediments i han gaudit amb Gaudí. Després d’interpretar els seus qüestionaris d’autoavaluació veiem que els alumnes també comparteixen aquesta sensació.















