Cada setmana teníem una hora de reunió l’equip de projectes de primer. Aquest equip estava formant per 4 professors/es d’àmbits diversos i una coordinadora.
El principi del projecte vam fer una pluja d’idees de tots aquells aspectes interessants a treballar. En aquest cas va tenir molt d’importància l’assignatura de Biologia i el professor que teníem d’aquesta matèria. Però vam intentar dissenyar un projecte on es posessin en joc moltes competències bàsiques.
A partir del tret de sortida, i les aportacions que anaven fent els alumnes, el projecte va anar creixent i agafant dimensió. El professorat vam fer de guia en tot moment, intentant recollir les seves demandes i aconseguir que es treballessin tots aquells continguts que havíem remarcat com equip de professors.
Vam seguir una estructura molt clara:
- Ecosistema: part viva (biocenosi) i part no viva del sistema (biòtop).
- Animal en perill d’extinció
- En tot moment reflexió sobre la vida d’aquests animals segons el lloc on vivien i el seu entorn més proper.
Per fer-ho van crear tres productes importants:
- Pòster
- Maquesta
- Càpsula d’aprenentatge
Per finalitzar el projecte van realitzar una exposició oral

