HEM CONEGUT, HEM REFLEXIONAT I HEM EMPATITZAT

En el projecte “Qui busca refugi i per què?” hem fet la proposta d’elaboració d’una presentació amb imatges i filmacions reals. Cada grup petit n’ha fet una i l’ha presentat dins de la classe. Hi ha hagut qui ha tractat un aspecte comú a totes les persones refugiades, com els camps, o un país en concret, com Síria…  A més han hagut de preparar una motxilla amb les poques coses que es podrien dur si haguessin de sortir de casa seva cap a l’exili. També han redactat per parelles o individualment textos expositius i argumentatius per a fer un blog col·lectiu.

Una altre producte final ha estat  un treball artístic i terapèutic individual. A la manera d’art-teràpia, han realitzat cadascú una esfera de fang, que es passaven entre ells per percebre les diferències, per fer-se conscients del que cadascú hi ha posat a partir de si. Un cop tenen la seva pròpia esfera de nou, la foraden amb els polzes i comencen a desenvolupar els seu propi refugi. Un cop acabat amb el seu grup es complementen i creen refugis més grans o que es connecten entre ells. Finalment s’ha creat un assentament col·lectiu, treballant així les pròpies emocions, l’empatia i la solidaritat. S’han fet conscients que les persones refugiades necessiten el seu espai de pau personal, conviure i compartir la vida.

A final de curs, tots els projectes s’ha exposat al vestíbul del centre i es poden veure des de l’exterior. Del projecte sobre els refugiats concretament, l’alumnat ha  elaborat un mural col·lectiu representatiu del fons del mar, en al·lusió i homenatge a totes les víctimes dels desplaçaments que han perdut la vida a la Mediterrània; s’han penjat més de 50 fotografies amb frases de l’alumnat, provinent de les seves exposicions, i s’ha exposat també el poblat de refugi col·lectiu.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *