Metodologia

A l’escola Pit – Roig a partir dels interessos dels alumnes (què volem saber) es dissenyen diferents activitats. Sovint són ells mateixos qui fan propostes del que els agradaria fer. Els mestres recollim aquestes idees i pensem com dur-les a terme, de manera que siguin competencials.

Moltes vegades una activitat ens porta a un altra, perquè a mida que treballem sorgeixen noves inquietuds, noves preguntes i noves idees.  Són propostes obertes i dinàmiques, que poden modificar-se al llarg del treball, tot i que els mestres sempre tenim present allò que és fonamental i que cal aprendre, per això busquem el moment o la situació per fer-ho. Es realitzen activitats individuals, per parelles, en grup petit, grup-classe, grups cooperatius, …

Els grups de treball acostumen a ser heterogenis. La formació dels mateixos depèn del tipus d’activitat a fer. Poden ser els propis alumnes els que trien els membres del grup o també els mestres els que els decideixen. Un cop definits i compartits els objectius de la feina són els alumnes qui  s’autogestionen (es planifiquen, es posen d’acord en les tasques a fer, prenen decisions, distribueixen funcions si convé, …). Els mestres els recolzem i guiem en cas necessari.

Per donar resposta a les preguntes que van sorgint ens cal fer recerca. Considerem important que els alumnes s’adonin que la informació es pot obtenir de fonts ben diverses (imatges, contes, revistes, llibres, internet, preguntant a la família, conversant amb altres persones, cercant l’ajuda d’experts del tema, …) Des de petits els nens estan avesats a cercar informació al seu entorn més proper i a mesura que es fan grans van ampliant els recursos de recerca.

Durant el procés es va fent la revisió i també es realitzen algunes sessions de posada en comú i valoració de la feina feta i del que resta per fer. També es va regulant el temps dedicat a cada activitat.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *