EL REPTE D’ORGANITZAR-SE

Planificar un projecte amb un repte final?

No ha estat fàcil. En el meu cas, és la primera vegada que plantejo el final d’un projecte amb un repte per a tot el grup classe. Tenim poques hores i a l’escola ens costa prescindir d’activitats que ja fem habitualment, però les ganes amb què els alumnes han viscut el procés ens ha donat moltes pistes de cap a on volem anar.

Al principi ha estat senzill, doncs el projecte sobre fotografia matemàtica ha nascut dels propis interessos dels nois/es i de seguida s’han posat a treballar. La planificació s’ha començat a complicar quan hem passat a idear l’exposició: quan ho fem, on ho fem, per a qui ho fem, què necessitem, com ens organitzem, pressupost, etc. Amb totes aquestes preguntes per resoldre, l’alumnat proposa fer grups de treball que passarem a anomenar comissions. En aquesta fase sorgeixen sis comissions:

  • Pressupost
  • Decoració
  • Organització de les fotos
  • Càtering: Cambrers/es i cuiners/es
  • Presentadors/es
  • Comunicació

Cada comissió ha planificat la seva tasca, tenint en compte un pressupost, temps de reunions i feines per fer, contactes dins i fora de l’escola, etc. Un cop a la setmana hem posat en comú on estava cada comissió i quines notícies podem anar donant als companys/es.

En tot aquest procés, les mestres hem estat acompanyants i facilitadores pel bon funcionament de les comissions. L’alumnat ha fet un gran aprenentatge: responsabilitzar-se grupal i individualment i organitzar-se en les tasques i el temps.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *