Decidim que el nostre projecte girarà al voltant de tres preguntes (una per cada setmana que durarà el projecte) , cada pregunta ens anirà portant a l’altre. Serà un objectiu verbalitzat i compartit amb els alumnes per a què tots sapiguem cap a on anem. Entenem que una pregunta en un projecte ens ha de provocar tenir ganes d’investigar, de saber més d’alguna cosa.
En el camí pretenem que els alumnes:
. Resolguin
. Investiguin, cerquin
. Assoleixin reptes
. Facin treball en equip/cooperatiu
. Fer un treball globalitzat
Ens plantegem:
. Les preguntes les fa només el mestre?
. Han de tenir relació amb l’objectiu a treballar? com fer saber al nen quin és el nostre objectiu?
. Podrien haver diferents estadis de preguntes?: Un primer estadi de preguntes de nens que acostumen a tenir més en compte amb qüestions que es resolen buscant informació i que són més fàcils de respondre i un cop es té aquesta informació potser és el moment de fer preguntes més complexes que requereixen lligar coneixements, fer deduccions, arribar a raonaments a partir de l’observació o l’estudi.
Per això pensem que també està bé iniciar el tema amb una conversa on moltes vegades algunes preguntes ja es responen. Aquesta conversa activa la motivació envers el nostre objectiu.
. Creiem important que hi hagi una detecció de coneixements previs amb l’objectiu de fer a cada nen conscient del que sap per a que pugui veure el seu camí recorregut al final del projecte.
Ens fem unes preguntes per tal de dissenyar-lo:
– Què volem que aprenguin?
– Quins seran els nostres objectius?
– Quines competències i continguts volem/podem treballar?
DISSENY DEL PROJECTE
OBJECTIUS:
Modernisme com a un temps diferent
CONTINGUTS:
Modernisme.
Gaudí (biografia i obra).
Tècniques pròpies del modernisme.
Present/passat.
La frase interrogativa.
La carta.
Coneixement d’alguna obra de Gaudí en concret.
Línies corbes i rectes.
Figures geomètriques planes.
COMPETÈNCIES QUE TREBALLAREM AMB EL PROJECTE:
Competència digital
Competència lingüística
Competència visual i plàstica
Competència coneixement del medi
Competència valors
Competència matemàtica
Temporalització del nostre projecte:
del 3 al 27 d’abril
Definició:
Serà un projecte interdisciplinar. Es respectarà l’horari de les especialitats i es mantindran dues sessions de matemàtiques setmanals.