AVALUACIÓ

Treballant d’aquesta manera que us hem explicat és molt fàcil poder fer una “avaluació”/observació dels alumnes de l’aula. Com que totes les activitats són molt participatives i sempre se’ls demana que actuïn per a resoldre una situació, es fa molt evident en quin moment d’aprenentatge està cada alumne. Així podem observar fàcilment quins alumnes tenen més assoliment i captació de tot el que s’està treballant, i que per tant tenen més facilitat per aplicar els coneixements i relacionar-los, i per contra, també podem veure quins alumnes necessiten més ajuda. Per tant, es fa molt evident aquells alumnes que són competents per a realitzar les tasques que es requereixen.

A part de tots els processos diaris on podem observar les seves capacitats, també hi ha activitats més enfocades a l’avaluació, ja sigui individual, com autoavalauacions, o de grup.

Les converses sempre serveixen per veure d’on partim o on estem en cada moment del projecte. Per tant, poden ser avaluacions inicials i també avaluacions durant el procés.

Un exemple seria realitzar xarxes de relacions, on cal seleccionar les paraules clau que ens ajuden a entendre el projecte i relacionar-hi tots els aspectes necessaris. En aquest cas, cada alumne feia la seva, on hi escrivia les paraules que ell/a creia més significatives, i també, al llarg de tot el projecte, s’ha anat fet una xarxa de relacions de classe, on tots participaven a fer-la créixer.

El fet d’haver d’explicar oralment aquestes xarxes, també es un moment d’avaluació ja que és on demostren i verbalitzen tot allò que saben.

(foto xarxa)

Quan necessitem escriure  ala llibreta conceptes més concrets, on entre tots decidim aquells que creiem que són més important o útils, i després en fem una copia a la llibreta. O a vegades fins i tot, són els alumnes més grans que ells sols escriuen aquells aspectes que volen recordar.

Quan vam tenir la necessitat d’aplicar coneixements matemàtics per a realitzar la línia del temps, també ens va servir com a avaluació, on es feia molt evident quins coneixements matemàtics tenien.

Exemplificar amb dibuixos parts o processos dels trens també dóna evidencies dels nous aprenentatges que ha adquirit cada alumne.

Una altra eina per avaluar seria el bloc de la classe, on per a poder explicar al món allò que succeeix cal pensar molt bé com dir-ho perquè tothom ho pugui entendre. Per a fer això cal tenir molt clars els coneixements de grup.

El resultat final d’aquest projecte va ser la línia del temps, per tant, si l’alumne és capaç d’explicar-la, vol dir que ha assolit els objectius que s’havien proposat.  A més a més, hem pogut veure aquells alumnes que han sigut capaços d’aplicar els coneixements necessaris per a fer una línia del temps, quan se’ls va demanar de fer una línia del temps de les edats de tots els nens de la classe.

(fotos)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *