PROJECTE: SHARING TO LEARN

Durant aquest curs 2017-18, s’ha continuat amb el projecte Sharing To Learn encetat el curs 2015.

Enguany, 18 alumnes de primer de Batxillerat han estant fent d’assistents lingüístics en tres centres de primària. Han ajudat el professorat de primària en totes les seves tasques un cop per setmana al llarg del curs.

Ha estat un projecte molt motivador per als alumnes, ja que han après molt no només en el fet de treballar i dirigir nens sinó també han millorat la seva fluidesa en l’anglès parlat. Totes les parts implicades, els assitents lingüístics, el professorat de primària i els alumnes dels centres han valorat el projecte molt positivament i tothom destaca el valor humà que aporta i la implicació, responsabilitat i compromís del assistents lingüístics.

El procés de tutorització d’aquests “language assistants” ha estat dut a terme pe la cap de departament Eva Méndez, qui va assitir a diverses sessions del seminari per la coordinació i desenvolupament del projecte i feia el seguiment dels alumnes per tal de constatar la seva evolució. Per tal de fer aquest seguiment, hem utilizat un “Diary” en format paper on els Language Assistants descriuen cada classe i els mestres de primària valoren la seva actuació.

Totes les parts implicades consideren adient continuar amb aquest mètode per la seva immediatesa i objectivitat. Aquest curs acadèmic ha millorat la practicitat dels seminaris i l’acte de cloenda. La majoria dels seminaris han tingut lloc a diferents centres de la localitat de Sant Boi, fet que ha ajudat al desplaçament dels docents i ha facilitat la coordinació entre els docents de primària i la tutoria dels Language Assistants. També es valora molt positivament el nou model de l’acte de cloenda a l’Institut Marianao.

Enguany han participat a l’acte de cloenda tant els alumnes de primària, Language Assistants (alumnes de primer de Batxillerat), mestres de primària i coordinadors, tothom s’ha sentit implicat com a part important del projecte i acollit amb un acte més íntim i més proper.

Està previst continuar-hi el curs vinent 2018-19 amb un nou grup d’alumnes a primer de Batxillerat.